איך מוציאים עובד לחופשה ללא תשלום (חל"ת)?

שלח מסמכים בצורה מאובטחת ומהירה

הנגש לעובדים טופס 101 ישירות לנייד

נהל את כל מסמכי העובד במקום אחד

קלוט את נתוני העובדים באוטומציה מלאה

התקופה האחרונה מעמידה בפנינו אתגרים רבים. חוסר הבהירות לגבי העתיד הקרוב, כמו גם הירידה בהכנסות שחווים עסקים רבים במשק, וירידה בהיקף הפעילות, מכניסה מעסיקים רבים לקבל החלטות קשות. מצד אחד אנחנו מעריכים ואוהבים את העובדים היקרים שלנו, מצד שני, אין ההגיון העסקי והצדקה כלכלית להמשך העסקתם, מצד שלישי, אנחנו לא רוצים לאבד אותם ולהתחיל להכשיר צוות חדש בתום המלחמה.

האפשרות בה בוחרים מעסיקים רבים במשק היא החל״ת – חופשה ללא תשלום.

מנגנון המאפשר לנו להמשיך ולהעסיק את העובד אך להקפיא את תשלום המשכורות עד יעבור זעם. העובד מרוויח את הזכות לתבוע מביטוח לאומי תשלום חודשי, המשך צבירה של וותק, ולא פחות חשוב מכך, אופק תעסוקתי.

איך עושים את זה? איך מוציאים עובד לחל"ת באופן מסודר ותקין?

אנו ממליצים לפני כל הפרוצדורות החוקיות, לעשות את זה ברגישות ובשקיפות.
ספרו לעובדים כיצד המצב הנוכחי משפיע על העסק, היו שקופים, שתפו איתם את החששות שלכם כמעסיקים.
הסבירו להם שהם חשובים לעתיד העסק ושאתם רוצים לשמור אתכם קרוב, שאתם כולכם תקווה שהתקופה הזו תחלוף במהרה ותתחלף בצמיחה וחזרה לשגרה, ושתוכלו לחזור לעשיה משותפת.

שימו לב – על העובד לתת את הסכמתו ליציאה לחל״ת

בנושא זה, כמו בכל שינוי בתנאי העסקה, ישנה חשיבות עליונה לאופן בה אתם מתעדים את ההסכמה בינכם לבין העובדים:

הכינו תבנית "הוצאה לחל״ת״.

לאחר השיחה בה הוסבר לעובד המצב והוא הביע את הסכמתו, הסבירו לו כי עליו לחתום על מסמך המאשר זאת. זיכרו – יציאה לחל״ת צריכה להיות מרצון.

למען הסדר הטוב, הקפידו על השלבים הבאים:

  1. מלאו את פרטי העובד בתבנית ושלחו לעובד לחתימה

  2. שלחו העתק של ההסכם לעובד

  3. תייקו את המסמך החתום אצלכם במקום נגיש

עובד חותם על טופס יציאה לחלת חופשה ללא תשלום

טופס הוצאה לחל"ת - לחתימה דיגיטלית פשוטה

הכנו עבורכם תבנית של מכתב הוצאה לחל״ת – תוכלו לראות אותו בקישור זה

כיצד יכולה EasyDoc לעזור לכם?

EasyDoc היא מערכת לניהול תבניות, החתמות ותיוק מידע.
הפלטפורמה שלנו תאפשר לכם:

  1. ליצור ולאחסן את תבנית ה״הוצאה לחל״ת״
  2. למלא באופן אוטומטי את פרטי העובד והתאריכים
  3. לשלוח את ההסכם לעובד ולמנהל לחתימה
  4. לתזכר את הנמענים ולבדוק את תקינות המידע באופן אוטומטי
  5. לשלוח העתקים לגורמים הרלוונטיים
  6. לשמור את המסמכים החתומים ולאפשר גישה מהירה אליהם בכל עת
  7. לשלוח היסטוריית ההסכמות אל מול כל העובדים

 

צרו עמנו קשר ונשמח לייעץ לכם על הקמת פתרון ניהול ההסכמות מול העובדים.

אנו מאחלים לכל בית ישראל שלום, וחזרה מהירה לשגרה של עשייה וצמיחה. עם ישראל חי!

 

מאמר זה אינו מהווה תחליף להיוועצות עם גורם משפטי. בכל החלטה על הוצאת עובד לחל״ת, יש להיוועץ עם עורך דין ולפעול על פי דיני העבודה. בידקו את חבותכם וזכויות העובד באתר ביטוח לאומי ובגופים כדוגמת ״כל זכות״.

דילוג לתוכן