טופס 101 מאושר רשות המיסים

אישור רשות המיסים שלנו-לחץ כאן

ברשות המיסים שמו לב כבר מזמן כי מעסיקים נעזרים במערכות ממוחשבות כמו איזידוק על מנת לנהל את תיקי העובדים שלהם. מדובר במערכות המכילות טפסים ומסמכים מגווני כגון חתימות על ציודים, שיוכים לקופות גמל, השתלמויות וקורסים שביצע העובד, הערכות של משאבי האנוש, את קורות החיים שלו מלפני הקליטה, ועוד. אחד הטפסים שחייבים להיות בתיק העובד הוא כמובן טופס 101, שרשות המיסים מאפשרת למלאו ולהגישו באופן מקוון.

מערכת מאושרת על ידי רשות המיסים

על פי התקנות שהוציא מס הכנסה בשנת 2020, יכולים מעסיקים המעוניינים בכך להמיר את טופס 101 הפיזי לכדי טופס אלקטרוני. זאת במטרה לשייר קו עם ההתפתחויות הטכנולוגיות, להקל על מעסיקים ולחסוך להם זמן וכסף, ולמעשה גם כדי להקל על רשות המיסים עצמה. יחד עם זאת, לא כל טופס 101 מקוון מתקבל על ידי רשות המיסים. התנאי הבסיסי הוא שהמעסיק יעשב שימוש במערכת שאושרה לשימוש על ידי רשות המיסים. מדובר במערכות שהחברות העומדות מאחוריהן הגישו בקשה רשמית לרשות המיסים וביצעו את התהליך המתבקש על פי התקנות, ולאחר מכן קיבלו אישור רשמי. כאמור, מערכת איזידוק מאפשרת לכם להוציא טופס 101 מאושר רשות המיסים.

עוד דברים שכדאי לדעת

רשות המיסים יצרה תקנון המסביר לגבי מילוי טופס 101. חשוב להבין כי אנו כבר יישמנו את כלל ההנחיות ואתם אינכם צריכים לעשות שום דבר מיוחד מלבד להעלות את הטופס כקובץ מחשב בוורד או בפי.די.אפ אל המערכת שלנו שכבר תמיר אותו באופן אוטומטי ותוך כמה שניות לכדי טופס 101 מקוון. בין היתר, ההנחיות אומרות כי את הכניסה אל טופס 101 מקוון יש לבצע באמצעות סיסמא שמבטיחה זיהוי חד ערכי של העובד הממלא אותו. את הפרטים בטופס האלקטרוני ממלאים על גבי המסך, בעוד המערכת מבצעת בדיקת שלמות למילוי שדות החובה. כמו כן, במידת הצורך המערכת תאכוף את הדרישה לצירוף מסמך זה או אחר הנדרש להוספה, וזאת בהתאם לשדות שמילא העובד.

אחרי שהעובד משלים את מילוי הפרטים המערכת תציג לפניו את הטופס באופן שלם וברור, ואחרי שחתם על ההצהרה הוא יידרש שוב להזין סיסמא – מה שיוביל לנעילה של הטופס באופן שלא ניתן לערוך בו לאחר מכן שינויים. הטופס עצמו ייסרק ויישמר בארכיון וניתן יהיה להפיק אותו לעובד עם ציון של תאריך ההפקה. יחד עם זאת, טופס 101 נחשב לתקף על ידי רשות המיסים רק לאחר שתוסף החתימה האלקטרונית של המעסיק, וזאת לאחר שביצע עליו בדיקה נוספת. לבסוף הקובץ ננעל בפורמט של פי.די.אפ ונחתם על ידי המעסיק בחתימה אלקטרונית כאמור. יש לציין כי במקרה שנדרשים שינויים בטופס 101 מקוון לאחר מכן (למשל שינויים בנקודות הזיכוי, מקום מגורים וכדומה), יש לעשות את התהליך כולו על גבי טופס חדש שנשמר בתור גרסה מעודכנת במערכת, תוך שמירה של כלל המסמכים הקודמים.

הצוות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל נושא

תוכלו לפנות אלינו לפרטים נוספים בטלפון 072-222-1600 או להשאיר את פרטיכם בטופס: