חתימה דיגיטלית לעורכי דין

שלח מסמכים בצורה מאובטחת ומהירה

הנגש לעובדים טופס 101 ישירות לנייד

נהל את כל מסמכי העובד במקום אחד

קלוט את נתוני העובדים באוטומציה מלאה

חתימה דיגיטלית היא מנגנון הצפנה מתקדם המאפשר אימות זהות וחתימה על מסמכים אלקטרוניים בצורה מאובטחת. היא מקבילה לחתימה ידנית ונותנת תוקף משפטי למסמכים דיגיטליים. ככזאת היא הפכה למאוד מבוקשת בקרב עורכי דין, באפשרה לייעל את עבודת המשרד באופן ניכר, לחסוך בעלויות, לשמור על רמה גבוהה של אבטחת מסמכים ועוד.

תוקף משפטי של חתימה דיגיטלית בישראל

חתימה דיגיטלית היא כלי המאפשר אימות זהות וחתימה על מסמכים אלקטרוניים בצורה מאובטחת. היא מקבילה לחתימה ידנית ונותנת תוקף משפטי מלא למסמכים דיגיטליים.
הבסיס החוקי של חתימה דיגיטלית הינו בחוק החתימה האלקטרונית, התשס"א-2001, הקובע את התנאים וההוראות לשימוש בחתימה אלקטרונית בישראל, וכן בתקנות החתימה האלקטרונית התשס"ב-2001. תקנות אלה קובעות את הדרישות הטכנולוגיות והאבטחתיות לשימוש בחתימה אלקטרונית מאובטחת, וכן הן קובעות את ההוראות לרישום ולניהול של גורמים מאשרים, אשר מוסמכים להנפיק תעודות אלקטרוניות לצורך שימוש בחתימה אלקטרונית מאושרת.

סוגי חתימות דיגיטליות

יש לדעת כי קיימים סוגים שונים של חתימות דיגיטליות, כאשר לכל סוג של חתימה יש תוקף משפטי שונה:

  • חתימה אלקטרונית כללית: סוג זה של חתימה אינו דורש אמצעי אימות מיוחדים וניתן להשתמש בו לכל מטרה. עם זאת, תוקפו המשפטי עשוי להיות פחות מחתימה אלקטרונית מאובטחת או מאושרת.
  • חתימה אלקטרונית מאובטחת: סוג זה של חתימה דורש אמצעי אימות מיוחדים, כגון תעודה אלקטרונית, ומספק רמת אבטחה גבוהה יותר. חתימה אלקטרונית מאובטחת קבילה בבית המשפט כראיה לכאורה שהחתימה היא של בעל אמצעי החתימה והמסמך האלקטרוני הוא זה שנחתם על ידי בעל אמצעי החתימה.
  • חתימה אלקטרונית מאושרת: סוג זה של חתימה דורשת אמצעי אימות מיוחדים, כגון תעודה אלקטרונית מונפקת על ידי גורם מאשר, ומספקת את רמת האבטחה הגבוהה ביותר. חתימה אלקטרונית מאושרת קבילה בבית המשפט כראיה לכאורה שהחתימה היא של בעל אמצעי החתימה והמסמך האלקטרוני הוא זה שנחתם על ידי בעל אמצעי החתימה, ושהמסמך לא שונה מאז שנחתם.

שימושים נפוצים בחתימה דיגיטלית במשרד עורכי דין

חתימות דיגיטליות הפכו לאחרונה לכלי מבוקש במשרדי עורכי דין עבור צרכים ושימושים מגוונים:

  • חתימה על חוזים-חתימה דיגיטלית מאפשרת חתימה על חוזים עם לקוחות, עמיתים וגורמים אחרים בצורה קלה ומהירה, ללא צורך להיפגש פיזית, והיא מקנה לחוזים תוקף משפטי מלא, בדומה לחתימה ידנית.
  • הגשת מסמכים לבית המשפט- ניתן להגיש מסמכים לבית המשפט בצורה דיגיטלית, חתומים באמצעות חתימה דיגיטלית מאושרת. הגשת מסמכים דיגיטליים חוסכת זמן ומאמץ, ומאפשרת הגשת מסמכים במהירות ובקלות.
  • ייפוי כוח- ניתן להנפיק ייפוי כוח דיגיטלי חתום באמצעות חתימה דיגיטלית וללא צורך בחתימה ידנית. ייפוי כוח דיגיטלי חוסך זמן ומאמץ, ומאפשר העברת סמכויות בצורה מהירה ובקלות.
  • התכתבות עם לקוחות- ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית לצורך חתימה על מסמכים הנשלחים ללקוחות, כגון הצעות מחיר, חשבוניות ומכתבים. החתימה הדיגיטלית מקנה למסמכים אלו מראה מקצועי ומסודר.
  • ניהול משרד- ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית לצורך חתימה על מסמכים פנימיים במשרד, כגון פרוטוקולים של ישיבות, דו"חות עבודה ותזכירים.

כתובת נכונה לחתימה דיגיטלית למשרד עורכי הדין שלכם

חברתנו מספקת לעורכי דין פונקציית חתימה דיגיטלית מאובטחת ומאושרת שעומדת בכל התקנות של רשות המיסים ושל גורמי הממשל נוספים, שהינה חתימה מתקדמת ופשוטה לשימוש. איזידוק מספקת פונקציות חיוניות כמו חתימה דיגיטלית על מסמכים, שרשרת החתמות ורמת אבטחה גבוה במיוחד. בכדי לעשות בה שימוש צריך רק לעלות את המסמך המבוקש למערכת איזידוק בוורד או ב- PDF. לאחר מכן יש להגדיר במערכת עבור מי המסמך מיועד והיכן יש לחתום, וכעת יש רק לשלוח את המסמך לחתימה דרך המייל או הנייד ולחכות לקבלתו חתום.

ואם זה לא מספיק, העוזר האישי החכם של מערכת איזידוק שמסונכרן גם לנייד יעזור לכם לנהל ולסדר את מסמכי המשרד באופן אוטומטי ביעילות רבה.

דילוג לתוכן