היתרונות של טופס 116 מקוון

שלח מסמכים בצורה מאובטחת ומהירה

הנגש לעובדים טופס 101 ישירות לנייד

נהל את כל מסמכי העובד במקום אחד

קלוט את נתוני העובדים באוטומציה מלאה

טופס 116 הוא מהטפסים הבסיסיים שיש להחזיק בכל מחלקת משאבי אנוש והנהלת חשבונות של ארגון, וכמובן גם בכל משרד רואה חשבון, ייעוץ מס וחשבות שכר. חשוב לדעת שבאמצעות מערכת איזידוק ניתן להמיר גם את טופס 116 הרגיל שיושב במחשב על קובץ וורד או פי.די.אף לכדי טופס מקוון, שאותו ניתן לשלוח, למלא ולחתום אונליין ללא צורך בנייר או בהדפסה.

 

מה זה טופס 116

לפני שנדבר על היתרונות של חתימה דיגיטלית על טופס 116 כדאי לומר כמה דברים על הטופס עצמו. מדובר בטופס שנועד עבור שכירים העובדים ביותר ממקום עבודה אחד ומקבלים ממנו משכורת. מטרתו של הטופס המיועד לעיני פקיד השומה היא לבצע תיאום מס מכיוון שבלעדיו ישולם מס הכנסה גבוה בהרבה על המשכורת הכוללת, ולאחר מכן יהיה צורך לקבל החזר. בעזרת תיאום מס תופחת חבות המס מראש ויקטן מאוד הסיכון לתשלומים עודפים ולטעויות שעלולות לעלות בהפסד כספים.

את הטופס ניתן למלא בכל שלב בתוך שנת המס הרלוונטית והוא כולל פרטים רבים. קודם כל מופיעים בטופס פרטי מגיש הבקשה כגון שמו, הכתובת שלו, מספר הטלפון, האימייל, הגיל והמין. צריך למלא גם את פרטי בן הזוג והכנסתו ואת פרטי הילדים לפי הגילאים. לאחר מכן יש לעבור לפירוט ההכנסות השונות לפי המעסיק, סוג הכנסה וגובהה, וגובה המס שנוכה עד ליום הגשת הטופס. בשלב הבא יש למלא פרטים הקשורים לנקודות הזיכוי כמו למשל עולה חדש, נכות, תשלום מזונות, הורה יחיד, מקום המגורים, סיום תואר אקדמי וכן הלאה. ולבסוף יש כמובן לעיין בהצהרה בדבר נכונות ומלאות את הפרטים שנמסרו ולחתום על הטופס.

 

טופס 116 מקוון

 

למה לעבור לטופס 116 דיגיטלי

מערכת חתימה דיגיטלית על טפסים מעניקה יתרונות רבים. כך למשל, בארגון המעסיק מספר עובדים במקום למסור ידנית או לשלוח במייל טופס 116 ניתן להעביר בלחיצת כפתור טופס מקוון, שאותו העובד יכול למלא ולחתום בלי להדפיס או לסרוק, ולאחר מכן גם לא צריך לתייג אותו באופן ידני.

מערכת איזידוק ממירה את טופס 116 לכדי טופס מקוון שניתן לבצע בו חתימה דיגיטלית, כאשר היא יוצרת בעצמה את השדות למילוי וגם יודעת להנחות את העובד שלב אחר שלב למילוי נכון. בנוסף, במידה והעובד דילג על שדה מסוים המערכת לא תאפשר לחתום ולשלוח את הטופס מבלי ששדה החובה מולא כראוי, והיא מאפשרת לצרף אישורים נדרשים – למשל דרך תצלום של אישור נלווה במצלמה של הטלפון הנייד. אכן, את הטופס כולו אפשר למלא במחשב או במכשיר הנייד ולחתום עליו עם העכבר או עם האצבע על מסך המגע.

התנהלות זו חוסכת הרבה טרחה לעובד וגם לאנשי מחלקת משאבי האנוש והנהלת החשבונות של הארגון, תוך שהמערכת שלנו עובדת בתיאום מלא עם מערכות השכר המובילות במשק. דברים אלו נכונים לגבי כל משרד המספק שירותי ראיית חשבון, ייעוץ מס או חשבות שכר, החוסך ממון מנכבד על רכישה של ניירת וציוד משרדי עבור טפסים מכל הסוגים, תוך הגברת שביעות הרצון של העוסקים במלאכה, שיפור הפיריון בעבודה ותרומה לאיכות הסביבה.

 

טופס 116 – תיאום מס

טופס 116 תיאום מס הוא טופס שמיועד להגשת בקשה לתיאום מס. במידה וההכנסה שלכם מגיעה מכמה מקורות שונים, תוכלו לבצע תיאום מס על מנת למנוע תשלום של מס עודף במהלך שנת המס. האפשרות לערוך תיאום מס פתוחה בפניכם בכל שלב בשנת המס, כל עוד היא לא הסתיימה. עם זאת, במידה והסתיימה שנת המס, אין אפשרות לערוך את תיאום המס. במקום זאת, אם גיליתם כי שילמתם סכום מס גבוה מדי – תוכלו לבקש החזר מס עד 6 שנים מסיום שנת המס.

דילוג לתוכן