אימות חתימה אונליין על ידי עורך דין

שלח מסמכים בצורה מאובטחת ומהירה

הנגש לעובדים טופס 101 ישירות לנייד

נהל את כל מסמכי העובד במקום אחד

קלוט את נתוני העובדים באוטומציה מלאה

מערכת easydoc מעניקה לעורכי דין מגוון רחב של כלים לצורך יצירת טפסים מקוונים וביצוע החתמות מרחוק. בין היתר המערכת מאפשרת להחתים לקוחות על ייפויי כוח מסוגים שונים, על הסכמי שכר טרחה, על טפסים המיועדים לרשות המיסים ועוד. אחת האפשרויות הנוחות והחוקיות שמקובלות על פי כללי וועדת האתיקה הארצית, היא אימות חתימה אונליין.

אימות חתימה על תצהירים מהווה כידוע חלק בלתי נפרד מפעילותם של עורכי דין לצורך הוכחת עוברת מחוץ ובתוך כתלי בית המשפט. בין היתר, המטרה של ביצוע תצהיר מול עורך דין היא לוודא את אמיתות הדברים האמורים בו לאור מתן אזהרה לאדם החותם עליו, וכן לאמת את זהות האדם החותם. לפיכך, בדרך כלל תהליך האימות מבוצע באמצעות פגישה פיזית, כאשר עורך הדין מזהיר את המצהיר לגבי השלכות של אי הצהרת אמת, מוודא כי הוא מודע לתוכן התצהיר ובודק את אמיתות זהותו. החתימה נעשית לעיני עורך הדין שגם מוסיף את חתימתו וכל זאת על גבי נייר פיזי.

יחד עם זאת, במקביל לכניסת האמצעים הטכנולוגיים ובמיוחד לאור השלכותיה של מגיפת הקורונה, עלו ביתר שאת הצורך וגם העדיפות של קיום אימותי חתימה בהיוועדות חזותית. לפיכך, וועדת האתיקה של עורכי הדין החליטה ואף האריכה את ההחלטה, המאפשר לבצע אימותים בהיוועדות חזותית, באמצעות תוכנות כמו זום. מטבע הדברים, כאשר מבצעים אימות חתימה מרחוק יש צורך בטפסים מקוונים. אמנם, ניתן לשלוח תצהירים על ניירת פיזית לצורך הדפסה, סריקה, חתימה, העברה בחזרה אל עורך הדין ושוב הדפסה, חתימה וסריקה. יחד עם זאת, שימוש בטופס תצהיר דיגיטלי הופך את החיים להרבה יתר פשוטים וקלים לשני הצדדים.

אימות חתימה אונליין על ידי עורך דין

תנאים לאימות חתימה אונליין על ידי עורך דין

קודם כל, חשוב לדעת כי הטפסים המקוונים של מערכת איזידוק עומדים בכל התנאים המתבקשים על ידי הרשויות הרלווטיים, עם חתימה דיגיטלית מאובטחת המקנה וודאות לגבי בעל אמצעי החתימה ולגבי העובדה שהטופס לא שונה לאחר שנחתם. מעבר לכך, התנאים שצריך לעמוד בהם הינם הימצאות שני הצדדים (עורך דין ולקוח) בישראל, הצגת תעודה מזהה, הקראת אזהרה וחתימה עליה של שני הצדדים, וביצוע הקלטה חזותית של תהליך האימות והאזהרה (בהסכמת הלקוח). לאחר מכן, על הלקוח לשלוח את המסמך במייל, ב- SMS או בווטסאפ, עורך הדין חותם על המסמך ומאשר את זהות המצהיר ומתן אזהרה, ומכאן והלאה ניתן לעשות במסמך שימוש לצרכים משפטיים.

יתרונות אימות חתימה אונליין

ניתן להבין, אם כן, שישנם יתרונות מרובים לאימות חתימה אונליין. לדוגמא, המצהיר אינו צריך לכתת רגליו אל משרד עו"ד דין לתאונות עבודה או להיפך, דבר החוסך זמן רב ומאפשר גמישות גבוהה לשני הצדדים. גם מבחינה בריאותית בתקופת הקורונה יש יתרון משמעותי, וכך גם עם אנשים מוגבלים בתנועה מסיבה זו או אחרת. מעבר לכך, מבחינה טכנית מדובר בתהליך מהיר מאוד כאשר באמצעות המערכת שלנו ניתן להעביר כל תצהיר מוורד או פי.די.אפ לכדי טופס מקוון שניתן לחתום עליו בתוך שניות ספורות.

 

 

דילוג לתוכן